Vår vision
Hur fungerar Makeup House?
Vi samarbetar med olika skönhetsbutiker online, bl.a. Lyko, NordicFeel, Eleven, Skincity, Xlash Hudoteket. Vi samlar produkter och erbjudanden från samtliga partners för att du enklare ska kunna hålla koll på aktuella erbjudanden, reor och nedsatta priser på dina favoritprodukter. Vi har inte alla produkter som respektive butik men siktar på att kunna erbjuda en bred variation med fokus på vanliga produktkategorier och nyheter.
Vad är syftet med Makeup House?
Vår ambition är att göra det lättare att hitta rätt skönhetsprodukter till ett så bra pris som möjligt. Vi gör detta genom vår blogg och rea- samt produktsidor. I bloggen hittar du guider, recensioner av produkter och bäst i test. Tanken är att du ska kunna lära dig mer om olika tekniker och typer av produkter samt hitta rätt produkt för dina behov. På produktsidorna kan du läsa mer om produkten, skriva en recension om du har testat den och jämföra pris om samma produkt finns hos flera av våra partners. Vi har även vår rea-sida där vi samlar aktuella erbjudanden och nedsatta priser, både på enstaka produkter och kampanjer, t.ex. julrea eller lägre pris på ett särskilt märke.
Varför är det annat utbud eller pris än i butiken?
Produkter och priser importeras från våra samarbetspartners. Vi försöker ha så aktuell information som möjligt men det kan vara en fördröjning från att något ändras i butiken, t.ex. att en produkt är slut i lager, till att informationen ändras hos oss. Utbudet skiljer sig även för att vi har inte möjlighet att lägga in alla produkter från alla partners. Skillnader i pris beror på att butikerna ibland gör en prisändring och det tar ett tag innan ändringen uppdaterats i vårt system.
Hur tjänar Makeup House pengar?
Vi är vad man kallar affiliatepartners, vilket innebär att om du klickar på en länk hos oss och köper något hos t.ex. Xlash får vi provision. Det påverkar inte ditt pris, butiken betalar Makeup House för att vi har förmedlat en kund.
Bestämmer Makeup House priserna på produkterna?
Nej, priserna sätts av butikerna (våra samarbetspartners). Vi förmedlar bara produkterna och priserna som finns hos butikerna.
Beställningar & leveranser
Har Makeup House några egna produkter?
Nej, vi har inga produkter eller något lager själva. Vi förmedlar endast kontakten till butiken som har produkten. Köpet görs alltid hos butiken, t.ex. Lyko. Makeup House har ingen insyn i beställningen, dina kontaktuppgifter, betaluppgifter eller leveransen. Vi kan därför tyvärr inte hjälpa till om du har några frågor om en beställningen eller leverans av produkter.
Kan Makeup House svara på frågor om min leverans?
Nej, tyvärr. Eftersom att butiken tar din beställning har vi ingen information om vad du har köpt eller när varorna kommer att levereras. Du behöver kontakta den butik som du handlat ifrån.
Ångra köp och returer
Kan Makeup House hjälpa till med returer?
Nej, tyvärr. Du behöver kontakta butiken som du har gjort beställning hos. Butikerna brukar vara bra på att skicka information om hur du ångrar ett köp eller returnerar varor. Kolla i orderbekräftelsen, i paketet som du har fått produkten/produkterna i eller på butikens hemsida. Hittar du inte informationen kan du kontakta dem för instruktioner.
Kontakta oss på: info@makeuphouse.se